gelobt,
part. Adj.
1.
›verheißen, versprochen; gepriesen, gelobt, heilig‹;
vgl.  3.
Phraseme:
das gelobte land
›das verheißene Land, Palästina‹.

Belegblock:

Henschel u. a., Heidin
774
(
nobd.
,
um 1300
):
Vil wol gelobter herre min | Wie ist die vrowe genant.
Chron. Strassb. (
els.
,
A. 15. Jh.
):
er wolte sü mit drucken fuͤssen durch das rote mer fuͤren in daz globte lant.
Warnock, Pred. Paulis
10, 289
(
önalem.
,
1490
/
4
):
ich wil gen Jerusalem faren und da haimsuͦchen die hailgen stett des gelopten lands.
Turmair (
moobd.
,
1522
/
33
):
Abraham [...] zoch in das gelobt land.
2.
›versprochen, gelobt; durch ein Gelübde, einen Eid festgelegt, vereidigt (von Amtspersonen)‹;
vgl.  3.

Belegblock:

Schmidt, Frankf. Zunfturk.
90, 26
(
hess.
,
1593
):
er sey dann zuvor ein gelopter geschworner burger zu Franckfurt.
Grosch u. a., Schöffenspr. Pössneck
181, 19
(
thür.
,
1474
):
unde ist synes gelobetin geczugkniß also fellig worden.
Wagner, Erk. Ps.-J. v. Kastl
13, 52
(
nürnb.
,
1. H. 15. Jh.
):
Er sol auch bedencken, wie michel und vil er got dem herrn und den sacramenten der kirchen uner und unczucht erpoten hab, sein gelobte trew als dick gesprochen hab.
Müller, Lands. St. Gallen
38, 20
(
halem.
,
1594
/
1630
):
wann umb ain sach urtel und recht gath oder gelopt sprüch, tädingen und verträg beschechend.
Turmair (
moobd.
,
1522
/
33
):
es wär der marggraf des römischen künigs versprochener und gelobter diener.
Bischoff u. a., Steir. u. kärnt. Taid. (
m/soobd.
,
1603
):
in dem gericht sollen die gelobten waagmaister also verordnet sein, das kain kaufmans guet [...] verkauft werde.